Rapporter Dialoger

    Svartlista.se - Konsumenternas vän på internet sedan 2003 » Halsa-och-skonhet » www.bestmassage.se/ (.dk .no .de ETC..)

www.bestmassage.se/ (.dk .no .de ETC..)

Webbadress: http://
Företagsnamn:
Var hände det:
Namn på produkt / tjänst:
Värde på förlust (kr):

Skribent: Rättvisa_köp

thumb_1_1.jpg


Trasslade med dem i flera år. Ordern kom inte i tid (beställde 17Dec och de sista lådorna kom i mitten på Jan). De kom i olika försändelser, olika dagar, så jag tvingades vara hemma flera gånger för att ta emot buden. Kundservicen var en kvinna som arbetade från sin privatostad i Holland och vid sidan av arbetade som schaman/kristall-healer. Hon svarade inte bra på frågorna och var oengagerad - man fick inte förtoende för denne. De ville inte ersätta mig bra för förseningen. Det var något tal om en flaska massageolja och rabatt om jag beställde hos dem igen; men det tänkte jag sannerligen inte göra. Hämtade aldrig ut massagebänken från Shenker:s/DHL:s lager då den inte levererades i tid. Jag bad att den skulle returneras till Tyskland (det är ett tyskt företag) och jag fick betala själv för att returnera de andra sakerna också. Tre månader senare upptäcker jag att de aldrig återbetalat slantarna till mitt konto! Jag kontaktar då kvinnan i Holland som tar mycket lång tid på sig att få klarhet i saken. Hon ber aldrig om ursäkt. De erkänner att jag inte fått tillbaka mina pengar och sänder mig en check på runt 600EUR-, då de menar att de inte klarar av att sända tillbaka dem till kontot. Jag hade laglig rätt att få tillbaka slantarna i SEK (kronor) och jag förlorade på att få dem i Euro. Dessutom hade de dragit av ca 2000SEK för returfrakten av masagebänken (de höll inte sitt löfte när det gällde leveranstid men ändå drog de av 2000SEK för returfrakten). Jag bad flera gånger även om ett kvitto på att returfrakten verkligen kostade 2000SEK men de ville inte bekräfta det. Jag vet alltså inte om det verkligen kostade 2000SEK att sända tillbaka den försent levererade bänken. Eftersom checken var i Euro så sparade jag den för att lösa ut i ett Euroland och använda slantarna där. Det listiga från deras sida var att just denna typ av check gick ut mycket fort... Utöver det blev min väska länsad på flygplatsen och checken stulen. Jag kontaktade då företaget i Tyskland och mannen som var ansvarig lovade att blockera den och sända mig en ny. När jag under veckorna och månaderna som gick skrev så svarade han mig inte och ibland skrev han att de höll på att skriva ut en check "just den dagen". Veckorna och månaderna gick och elakhetena fortsatte och jag fick inte några pengar. Jag ringde företaget i Tyskland och receptionisten hade fått stränga order från mannen att inte svara på mina frågor och hon smällde luren i örat på mig. Mannen svarade inte på mina brev och inga pengar kom! Det handlade om ca 8000kr med frakten som drogs av. En dag fick jag ett brev med den stulna checken i - en person hade hittat den och sänt den till mig! En advokat i Tyskland kontaktade då "Bestmassage" och de var även otrevliga/hotfulla mot honom och vägrade betala tillbaka mina pengar. 1. Ordern levererades inte i tid. 2. De var inte hederliga. 3. Jag hade laglig rätt att få återbetalt mina slantar i SEK (kronor). Jag kan inte rekomendera detta företag som stal ca 8000kr från mig och som fick tillbaka mina varor i obrutna förpackningar; som jag betalade returfrakten på fast de inte höll avtalet och levererade dem i tid. De följde inte reglerna och stal 8000kr från mig.

Lägg till bild

Om skribenten


Visa PDF | Visa utskrift
Antal besök: 2155 - Datum: Thu, 12 Jul 2012

Kommentarer

Comments are closed.