Rapporter Dialoger

    Svartlista.se - Konsumenternas vän på internet sedan 2003 » Hotell-resor-och-turism » Flygpoolen.se unvik

Flygpoolen.se unvik

Webbadress: http://
Företagsnamn:
Var hände det:
Namn på produkt / tjänst:
Värde på förlust (kr):

Skribent: pboholm@hotmail.com
Har bokat en flygresa på flygpoolen.se. Ett lågpris företag som man inte ska förvänta sig vara sig extra service eller hjälp om man inte betalar för det. Allt detta är jag medveten om och kräver inget extra av dem. Men så får jag ett mejl (bifogat) där flygbolaget Air China har änfrat sin flygtider. Detta får lite komplikationer och tider med anslutningsflyg måste ändras. Flygstolen ger då två alternativ. 1. De fixar allt och man betalar 99 kr extra. 2. Man får fixa det själv, dvs ringa Air China och ändra anslutningsfly mm. Problemet är bara att den enda som får ändra flygtider om man pratar med Air China är resebolaget alltså Flygpoolen. Jag kan alltså inte fast jag vill ändra flygtiderna. Att få tag på nån på flygpoolen som kan svara på detta är omöjligt. De har ingen telefon service och tar extra betalt för att ställa frågor per mail. De tvingar alltså en att behöva välja alternativ 1 och behöva betala extra fast man redan beställt resan långt tidigare och man vill fixa problemen som uppstod själv. De ljuger alltså i mejlet de skickar ut om att man har en möjlighet att välja. 
Det jag vill uppnå med mejlet är att ingen annan ska råka ut för det här falska bolaget.

Lägg till bild

Om skribenten

Jag är en student på 27 år från Uppsala. Jag har rest mycket och bokat resor tidigare på nätet men inte haft några problem.

Visa PDF | Visa utskrift
Antal besök: 2668 - Datum: Fri, 20 Jan 2012

Kommentarer

Du är inte behörig att kommentera. Du måste logga in, för att kunna lämna en kommentar.