Rapporter Dialoger

    Svartlista.se - Konsumenternas vän på internet sedan 2003 » Industri-och-transport » Posten AB

Posten AB

Webbadress: http://
Företagsnamn:
Var hände det:
Namn på produkt / tjänst:
Värde på förlust (kr):

Skribent: DonPedro

Mig veterligen är Posten AB det enda Svenska företag som inte tar ansvar för sina tjänster.


Jag har blivit utsatt för stöld av Posten AB.


Skickade ett postförskott brev som aldrig kom fram till mottagaren. Reklamerade detta till Posten AB som i brev meddelar mig att man endast ersätter portot. Brevet innehöll varor för 1500 kr.


Man har i en klasul avskrivit sig själv att ta ansvar för denna typ av försändelse.


Däremot ersätter man för Postförskott paket. Vad är skillnaden??


Så Posten AB man kan aldrig genom paragrafer komma ifrån att ersätta något man slarvat bort. Det kan inte en privatperson och framför allt inte Posten AB när man betalat för att få en vara från punkt A till punkt B.


Jag betecknar detta som ren stöld från Posten AB sida och kommer att gå långt med detta.


Nästa inlägg kommer att handla om er rent bedrövliga personalpolitik på Postterminalen i Nässjö.

Lägg till bild

Om skribenten

En vanlig medelsvensson som tycker det mesta fungerar i samhället, dock inte posten AB som beter sig rent brottsligt.

Visa PDF | Visa utskrift
Antal besök: 1504 - Datum: Wed, 12 May 2010

Kommentarer

Du är inte behörig att kommentera. Du måste logga in, för att kunna lämna en kommentar.