Rapporter Dialoger

    Svartlista.se - Konsumenternas vän på internet sedan 2003 » It-och-media » Telenor abonnemang

Telenor abonnemang

Webbadress: http://
Företagsnamn:
Var hände det:
Namn på produkt / tjänst:
Värde på förlust (kr):

Skribent: Malotrue

Sa för några månader sedan upp mitt abonnemang hos telenor med bindningstid till mitten av juli. Bad att få en slutfaktura i samband med att mitt nr flyttades till annan operatör inom några veckor, vilket enligt kundtjänst skulle ordnas utan problem. När jag nu ringer telenors kundtjänst för att få förklarande mig varför jag debiterats ytterligare 3 mån är personalen väldigt otrevlig, vägrar lyssna på vad jag säger och fräser till slut att "det finns ingen notering på att du sagt upp ditt abonnemang" personen ifråga menade också att de inte gjort något fel över huvudtaget utan att allt var mitt eget fel, eftersom jag inte sagt upp abonnemanget.. Vilket jag ju faktiskt gjort. Trevligt telenor... Nä inte direkt, bojkott! 

Lägg till bild

Om skribenten


Visa PDF | Visa utskrift
Antal besök: 1380 - Datum: Thu, 5 Jul 2012

Kommentarer


  1. Jag har jätteproblem med Telenor, se min rapport "Fy för Telenor!" och undrar hur jag ska göra för att komma ur eländet. Min erfarenhet av "kundservice" är samma som dina!
    Svara

  2. Har själv inte haft det problemet med Telenor (och har sagt upp ett abonnemang). Däremot så ägs telenor av Glocalnet och hos dem råkade jag ut för ett identiskt scenario. Det som är frustrerande är att man inte kan bevisa något. Summan av kardemumman är att man alltid måste begära ett uppsägningsbrev på stubinen-underskrivet och sedan bevaka det hela. Deras strategi är att (oavsett om man betalat en månad i taget innan) så har de satt upp en tremånaders räknings-ackumulering precis i gränsen av abonnemangets bindningstid så de kan plocka tre månader extra av en som "straff" för att man lämnar. I mitt fall så kom den räkningen då väldigt långt efter uppsägningen vilket innebär att man för länge sedan glömt det hela. Jag protesterade i brev och fick likaledes ett mycket surt svar med mer eller mindre hot om inkasso om jag inte genast betalade. Jag tror att Glocalnetgruppen har det som strategi (och "straff) för kunder som lämnar.för du och jag är inte den enda. De plockar då en ganska fet summa innan man lämnar. Jag var arg som ett bi då men vågade inget göra.
    Svara
Du är inte behörig att kommentera. Du måste logga in, för att kunna lämna en kommentar.