Slimvid och Colon Flow

VARNING! Gör INTE några affärer med det bolag som säljer dessa produkter! Precis som flera andra här lät jag lura mig av DN-kopplingen. Jag beställde prov och det dröjde 10 dagar innan dessa kom. Jag var på tjänstresa och hann inte hämta ut dem förrän dagen efter, dvs. dag 12 och sedan kan ni ju alla gissa vad som hände: på söndagen hade det gått 14 dagar och då slår prenumerationen till och de börjar dra pengar. Jag kontrollerade mitt konto på måndag morgon och då hade ännu inte några pengar dragits. Jag kontaktade kundtjänst i England (hittade numret dit här) omedelbart och förklarade att jag defintivt inte var intresserad av att göra affärer med dem. Efter lite strul att hitta mig som kund (?) förklarade han att jag nu var borttagen och att inga pengar skulle dras från mitt kort. Jag frågade vart jag skulle skicka varorna jag fått och han sa att jag inte behövde skicka tillbaka dem utan bad om ursäkt för att jag upplevt det hela upprörande. Det var ju fint men jag kände mig inte helt säker på att det var över med detta så för att säkerställa att allt var klart ringde jag det "vanliga" kundtjänstnumret, dvs. det som anges på leveranskvittot, och fick tala med en annan man på en fruktansvärt dålig linje. Jag förklarade återigen vad jag ansåg om det hela och att jag inte var det minsta imponerad av deras metoder samt att de omgående skulle ta bort mig som kund. Då blev jag klar över att jag inte alls var borttagen som kund - precis som jag misstänkt - men meddelades återigen att jag nu var borttagen och att jag inte behövde skicka varorna åter. När jag kom hem på kvällen gick jag in på mitt konto och gissa vad: självklart hade de dragit över 1200 kr. Jag blev så förbannad att jag höll på att gå sönder! Nästa morgon åter på telefonen och fick nu tala med ytterligare en man (Mattias) som menade att det inte fanns antecknat att jag hört av mig till dem och att det var deras policy att om man inte gjorde det inom 14 dagar kunde inga pengar betalas tillbaka. Jag talade om vad jag tyckte om det och förklarade att jag inte skulle komma att ge mig. Jag skulle ha mina pengar. Punkt slut. Han skulle då kolla med sina kollegor om någon kunde verifiera att jag hade ringt dagen innan. Helt otroligt. Han skulle mejla mig inom ett par timmar. Det gjorde han naturligtvis inte. Jag hade dock spärrat mitt kort vid det laget och även reklamerat köpet hos min bank vilket resluterade i att banken beslutade att köpet inte skulle gå igenom (pengarna är ju bara reserverade till att börja med). De fick alltså inte några pengar utan de fördes åter till mitt konto. HA! Har jag hört av dem, nej. Vilket ju är märkligt. inte sant. Men nu är det ju en gång så att jag aldrig skrivit under något och jag har aldrig gjort någon beställning - utöver prov. De har alltså inte något att komma med. Så, ni som drabbas, reklamera köpet till er bank omgående!



Om skribenten